רשלנות רפואית-ניתוחים פלסטיים

תחום הניתוחים הפלסטיים, מהווה אף הוא נושא מרשימת ענפי הרפואה אשר, טומן בחובו אפשרות, לקיומה של עילת תביעה ברשלנות רפואית. וזאת, כגון רשלנות רפואית בכל נושא שהוא מחד ובייחוד ומאידך, בדומה לתחום הרשלנות הרפואית, בכל הנוגע לניתוחים על מגוון סוגיהם. שכן, ניתוחים פלסטיים, מהווים ניתוחים לכל דבר, כולל מבחינת הסכנות הטמונות בהן.
 
עם האמור, בתחום זה של רשלנות רפואית, בניתוחים פלסטיים, ישנם מאפיינים המייחדים, את התחום הראשון, מטבע אופיים של הניתוחים הפלסטיים. וכמובן, שהמאפיינים המיוחדים באים לידי ביטוי, מבחינה משפטית, בכל הנוגע לאישה או גבר שנפלו קורבן, לניתוח פלסטי, לצורך העניין, כושל. וכאשר עקב זאת, עולה החשש, כי מעורבת באותו ניתוח רשלנות מצד הרופא המנתח וכיו”ב.

ייחודם של הניתוחים הפלסטיים-רשלנות רפואית

כאמור לעיל, תת נושא זה של ניתוחים פלסטיים, בתוך הנושא הכולל של הרשלנות הרפואית, טומן בחובו מאפיינים הייחודיים לו מטבע אופיו. 

ניתוח קוסמטי, הנתון לבחירת המטופלים

מטבע אופיו של הניתוח הפלסטי, הרי שהאחרון יתבצע לרוב בבחירתו החופשית של המטופל. שכן, בדרך כלל ובברירת המחדל, לא מהווה ניתוח פלסטי זה או אחר, כגורם להצלת נפשות, או אף לשיפור בריאותו של המטופל. לאור זאת, שהמדובר בניתוח, שבמהותו, בא לשפר את מראהו של פלוני ותו לאו. הרי, שחלה על הרופאים המנתחים חובת זהירות מוגברת ואחריות גדולה יותר למול המטופל המנותח. וכן, חלה חובת מתן מידע, מוגברת אף היא, למען תישמר אוטונומיית המטופל. כאשר כל זאת, כיוון שאף בית המשפט אמר זה מכבר את דברו, כי הניתוחים הפלסטיים, אינם מחויבי המציאות וניתן לחיות באופן סביר גם בלעדיהם.
 
שיקול כלכלי למול טובת המטופל- מטבע אופיים של הניתוחים הפלסטיים, שהינם יקרים יחסית. ובנוסף לזאת, מדובר פעמים רבות במרפאות פרטיות. אזי יוצא הדבר, כי רופא זה או אחר, מעדיף את השיקול האישי הכלכלי ומפזר הבטחות שהינן לעתים ללא כל כיסוי, אלא כי בסופו של הליך לעתים יוצא המטופל ונותר, אל מול שוקת שבורה. 

תביעה בעילה של רשלנות רפואית

טרם הניתוח- חובתו של הרופא, שלא להתרשל, חלה על כל השלבים הרלוונטיים לניתוח הפלסטי. קרי, בתי המשפט, כאמור, מחילים אחריות מוגברת, על הרופא המנתח. דבר זה אומר, שבטרם הניתוח על המנתח הפלסטי, לראיין את המטופל הפוטנציאלי ולוודא שאינו סובל ממחלות, או מצב רפואי ה”מתנגש” עם הניתוח המיועד. בנוסף, על הרופא המנתח, לאור חובתו המוגברת, ליידע את המטופל אף בגינם, של הסיכונים הקטנים וחסרי הסיכוי, ביותר, להתממש. כמו כן, על הרופא לספר למטופל על דרכים אחרות, הקיימות, להשגת תוצאה זהה לרצויה ללקוח. וזאת, מלבד ניתוח, או באמצעי פחות מסוכן ופולשני. וכמובן, על הרופא להחתים את המטופל על טופס הסכמה שתנאיו בהירים ונהירים למטופל.
בזמן הניתוח- גם בזמן הניתוח, כמובן, על הרופאים המנתחים להשתמש בשיטות ניתוח מקובלות והבטוחות ביותר. שאחרת, במקרה של יצירת נזק, עלולים הינם למצוא עצמם נתבעים ברשלנות רפואית.
לאחר הניתוח- אף לאחר הניתוח, חובתו המוגברת של הרופא אינה מתכלת. שכן, עליו לבצע מעקב אחר המטופל המנותח, לוודא שמצבו אינו מתדרדר כולל מהבחינה האסתטית. כאשר למותר לציין, שעל הרופא לוודא שמצבו הבריאותי של המנותח תקין וכמו כן, כי התרופות שהמטופל מקבל, מטיבות עמו וחלילה לא להיפך.

פגיעה באוטונומיה של המטופל

חובה מוגברת למסירת מידע למטופל- כאמור לעיל ציינו, כי עקב אופיים הוולונטרי ושאינו דחוף, של הניתוחים הפלסטיים, חלה על הרופא חובת מסירת מידע מוגברת, בכדי שלא לפגוע באוטונומיית המטופל. נשאלת השאלה כיצד חובה זו באה לידי ביטוי?
ובכן על המנתח הפלסטי, למסור למטופל מידע בדבר כמובן, סיכוני הניתוח וכלל הסיבוכים האפשריים. כמו כן, על הרופא, לעדכן את המטופל, האם קיימות בעולם הניתוחים הפלסטיים, דרכים נוספות להגיע לתוצאה זהה, לזו המיוחלת על ידי הלקוח המטופל. בנוסף ובין השאר, על הרופא המנתח הפלסטי, להחתים את המטופל, על טופס הסכמה לניתוח. וזאת, לאחר שהמטופל הבין על מה הינו חותם. וכאשר, לחתימה על הטופס מלווה הסבר, בעל פה, על הפרטים הרלוונטיים שנחוצים להבנת המטופל. והכול, על מנת שהמטופל יוכל להביע ולחתום על הסכמתו מדעתו. שאחרת, המדובר בפגיעה באוטונומיה של המטופל, המהווה עילת תביעה נפרדת אותה ניתן לתבוע במסגרת של הליך תביעה ברשלנות רפואית. תביעה זאת יכולה להיות מוגשת, כנגד הרופא שחרג מחובתו, המוגברת, למסור את המידע הרלוונטי הנ”ל.

מקרה לדוגמה:

במקרה הממחיש את נושא הרשלנות הרפואית בניתוחים פלסטיים וכן, את האחריות המוגברת של הרופאים המנתחים. שאזי, דובר בבחורה צעירה כבת 20, אשר אוותה לעבור ניתוח פלסטי להקטנת שדיה. שכן, זו סבלה מחזה גדול נפול וכבד. הרופא המנתח, אתו התייעצה, הבטיח לה שהכול יהיה בסדר. עם זאת ובפועל, נגרם לתובעת נזק המתבטא ב-30% נכות קוסמטית, בדמות צלקות מכוערות על שדיה של המנותחת. הבשורות הטובות הינן, כי אותה בחורה צעירה תבעה את זכויותיה בבית המשפט ואף זכתה, לפיצוי בגין נזקיה החמורים.
 
לכן, היה והנכם חושדים כי נפלתם קורבן, לרשלנות רפואית בניתוח, או ניתוחים פלסטיים שעברתם וכן, נגרם לכם נזק? דעו כי אינכם לבד עוד בסיפור! פנו עוד היום אל משרדנו, המתמחה בין השאר בתחום של רשלנות רפואית בכלל וכן, בתחום הרשלנות הרפואית בניתוחים פלסטיים, בפרט.
נשמח לסייע לכם וללוות אתכם, בדרך הלא פשוטה, לעתים, שהנכם עומדים ללכת בה ולהצעיד אתכם לעבר מטרתכם, שהינה קבלת פיצויים על הנזק שנגרם לכם, כתוצאה מהעוולה שנעשתה לכם, בניתוח הפלסטי הכושל אותו עברתם.
דילוג לתוכן