אבחון מחלות פריודונטיות

אבחון מחלות פריודונטיות

מחלות פריודונטיות הן מחלות חניכיים הפוגעות בעצם הלסת התומכת בשיניים שלנו. בשלב מתקדם, תגרום המחלה לתזוזה של שיניים ואף לאובדן שיניים, אשר ידרשו התערבות כירורגית כדי לשקם את מצב הפה. לכן, אבחון מוקדם של מחלות פריודונטיות הוא חשוב ביותר, כך שניתן יהיה לטפל בבעיה בשלביה הקלים ולמנוע את הצורך בטיפולים מורכבים.

תסמינים
מחלות חניכיים אינן קורות ביום אחד אלא הן מתפתחות לאט לאט לאורך שנים. ככל שחולף הזמן והמצב אינו מאובחן ומטופל כנדרש הרי שהמחלה תלך ותחמיר. אולם, כאשר מחלות פריודונטיות
מאובחנות בשלב מוקדם, הטיפול הרפואי הוא פשוט וימנע הידרדרות של מצב המטופל. הסימנים הרפואיים הנפוצים של מחלות חניכיים הם: אודם בחניכיים, נפיחות, דימום וריח רע מהפה. לעיתים המטופל יכול לחוש גם בכאבים ואי נוחות, בעיקר בעת צחצוח השיניים.

אבחון מחלות פריודונטיות
ביצוע מעקב שגרתי של רופא השיניים, הכולל בדיקות וצילומים, יאפשר לאבחן מחלת חניכיים בראשית דרכה. בעניין זה יש לשים לב, כי מצב החניכיים של המטופל יכול להשתנות לאורך זמן ממגוון סיבות ובין היתר מפאת גיל, בעיות רפואיות שונות המשפיעות על בריאות החניכיים, נטילת תרופות באופן קבוע ועוד. לכן, חשוב מאוד כי הרופא יבחן בין בדיקה לבדיקה האם חלו שינויים מהותיים ואם כן, הרי שיוכל להתחיל בטיפול או להתאים תכנית טיפול חדשה ככל שיש צורך.

טיפול במחלת חניכיים
בשלב הראשוני של מחלת חניכיים, הטיפול בה יכול להסתכם בניקוי שיניים אצל שיננית בכל 3-4 חודשים ובעת הצורך בטיפולים שיקומיים קלים. במקרים יותר קשים של מחלות פריודונטיות, הטיפול כולל מתן אנטיביוטיקה למטופל. במחלת חניכיים חמורה, יש כבר לבצע פעולות כירורגיות כמו צמצום הכיסים בחניכיים וניתוח לשחזור עצם הלסת. מכאן, מובנת החשיבות של האבחון המוקדם ומתן טיפול מקצועי מתאים למחלת חניכיים. על כן, רשלנות באבחון, כמו גם אי התאמת הטיפול הנכון למצב המטופל עשויים לגרום לו לנזק חמור.


אם עולה בכם חשד לאבחון מאוחר או לטיפול רשלני במחלת חניכיים, כדאי לפנות לעו”ד מומחה לרשלנות רפואית. אם יתברר כי זהו אכן המקרה, יגיש עורך הדין בשמכם תביעה כספית לפיצויים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן