ייצוג משפטי - זכות יסוד

ייצוג משפטי – זכות יסוד

הזכות לייצוג משפטי הינה אחת מהזכויות החשובות ביותר במדינה דמוקרטית והתפתחה לראשונה במשפט הפלילי מתוך רצון להגן על אזרחי המדינה מכוחו של השלטון. במהרה התרחבה הזכות לתחומים נוספים בעולם המשפט וכיום הינה זכות יסוד בכל הליך משפטי בין אם אזרחי או פלילי. למעשה ברע”א 6810/97 בן שושן נ’ בן שושן, פ”דנא(5)375 הכיר בית המשפט העליון כבוד השופט טירקל בכך שהזכות לייצוג על ידי עורך דין תיחשב פעמים רבות כזכות חוקתית גם בהליכים אזרחיים.

ייעוץ משפטי – כשהפרקטיקה פוגשת את עולם המשפט

לצד הזכות לייצוג על ידי עורך דין בהליך משפטי, התפתחה הפרקטיקה של מתן ייעוץ משפטי בהליכים רבים שאינם דווקא משפטיים גרידא. התייעצות זו נהפכה פעמים רבות לחשובה לא פחות מהזכות לייצוג בהליך משפטי ופעמים רבות חוסכת מפח נפש וכספים רבים עקב ניסיונו הרב של עו”ד.
בין אם מדובר בקניית דירה, סכסוך עם מוסדות העירייה, התנהלות מול הבנק וחברות הביטוח קשה לדמיין היום סיטואציה שבה איננו נדרשים להתנהלות המתקשרת לעולם המשפט. פעמים רבות בכדי לחסוך את הצורך בהליכה לבית המשפט ובכדי לחסוך עלויות עתידיות נעדיף להתייעץ עם עו”ד מקצועי, הבקיא בנבכי החוק ומכיר את סדרי הדין.
כך אנו למדים כי חשיבות העורך דין אינה מתמצה בהליך המשפטי ובייצוג הכרוך בו אלא יש צורך בייעוץ שוטף ומתמיד במגוון גדול של פעולותינו היומיומיות.

ייעוץ וייצוג משפטי – מדוע חובה עלינו לשכור עורך דין קרוב למקום מגורינו?

כפי שראינו הממשק עם עו”ד נוגע לתחומי חיים רבים ומגוונים ונושאת בחובה השפעה רבה על חיינו. אנו רואים כי לא ניתן להשוות שכירת עו”ד והתקשרות עימו לפעולות יומיומיות אחרות שאנו עושים כגון שכירת ספק גז או קניות בסופר. התפשרות על מקצועיות ועל הידע של העו”ד משמעה פעמים רבות הפסדים כספיים גדולים ובמקרים חמורים סנקציות פליליות. לעתים כאשר מדובר בעורך אנו שוכחים כמה חשובה היכרותו של אותו בעל מקצוע עם הנפשות הפועלות בעירו. אכן חוק הוא חוק ללא הבדל בין חלקי הארץ, אך לכל אזור בישראל יש את האווירה המיוחדת שלו ואת מאפייניו הייחודיים.

למה דווקא עורך דין בבאר שבע ?

באר שבע כבירתה של אזור הדרום אינה יוצאת מן הכלל בנושא זה, כמרכז של אזור הדרום, עו”ד היושב בה נהנה מכל העולמות גם היכרות עם מאפייניו של אזור זה וגם מנטאליות ומקצועיות שמאפיינת עיר גדולה. מן הטעמים שפירטנו למעלה לא יעלה על הדעת שתושב הדרום ישכור עו”ד מאזור חיפה או תל אביב לטיפול בנושא מקומי. בנוסף, אל לנו לשכוח שהמרחק משפיע גם הוא על עלות שכירת העו”ד, ברור שעו”ד היושב במרכז יגבה סכום גדול בהרבה על תיק המתנהל בבאר שבע מעו”ד מקומי. אם אתם מתלבטים איזה עורך דין לשכור, המלצתנו היא לפנות לעו”ד מאזור מגוריך אשר מכיר כל טפח וטפח בעירך ויעניק לך את הטיפול הטוב ביותר.

שטרייכמן – משרד עורכי דין בבאר שבע ממליץ לכם להתייעץ עם עורכי דין מקומיים המכירים היטב את נבחי החוק והנפשות הפועלות בכל אזור באזור. בכל שאלה משפטית הנכם מוזמנים לפנות אלינו הן טלפונית והן באמצעות האינטרנט ואנו נעמוד לשירותכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן