עורך דין מטעם הרוכש בעת רכישת דירה

עורך דין מטעם הרוכש בעת רכישת דירה

ישנו אחוז הולך וגדל של רוכשי דירות המטמיעים בתהליך רכישת הדירה גם מעורבות של עורך דין מטעמם, מתוך תובנה גוברת שמהלך זה הינו נדרש ולעיתים עקב ניסיון עבר מר, בין אם מהעבר האישי של רוכש הדירה או מאחד המקורבים לו. הבה נבחן את הסיבות העיקריות לכך וננסה להסביר מדוע ישנו הצורך בכך.
מעורבות של עורך דין בעת רכישת דירה הוא מהלך הנדרש על פי חוק

בהתאם לתיקון מס’ 4 לחוק המכר (דירות), התשס”ט (2008), בעת מילוי הצהרה על מכירת דירה, נדרשת חתימת עורך דין על ההצהרה הנשלחת בדואר רשום. משום שחובה חוקית זו מייצרת מצב שהמוכר מיוצג על ידי עורך דין מטעמו, דרישה זו מהווה בסיס איתן לכדאיות בשכירת עורך דין מטעמכם, שילווה את עסקת הרכישה של הדירה, כפי שיתברר בהמשך.


עורך הדין של המוכר אינו מחויב לאינטרסים שלך אלא של המוכר בלבד

עורך דינו של המוכר מספק לכם שירות טכני בלבד ואין לטעות – הוא מגן על האינטרס של המוכר בלבד. עורכי הדין של שני הצדדים יוכלו להעביר כמה וכמה טיוטות לפני החתימה על חוזה, במטרה להגן על שני הצדדים. בעסקה כה גדולה ומשמעותית, אינך רוצה להישאר הצד שאינו מכוסה משפטית בחוזה.



זוהי עסקה מרכזית ומשמעותית, המלווה לרוב בכניסה להתחייבויות

אף על פי שלקיחת משכנתא ושבירת כל החסכונות של המשפחה הם הרבה פעמים צעדים טבעיים בדרך לרכישת דירה, רוכשים רבים מתפתים “לחסוך” את העלות של עורך הדין, ובכך מסתכנים באיבוד כל השקעתם (ברכישת נכס משועבד, לדוגמא, או אף מעוקל, מיועד להריסה או שפשוט לא נמצא בחזקתו של האדם עמו אתם מבצעים את העסקה). רק עורך דין מקצועי מתחום המקרקעין יוכל להגן עליכם מפני כל אלו וסיכונים נוספים.



רכישת דירה מקבלן אינה מבטיחה את זכויותיכם

אכן, בעת רכישת דירה מקבלן אתם משלמים גם שכר טרחה עבור שירות עורך דין מטעמו של הקבלן, אך התמורה שהנכם מקבלים עבור שכר זה מתבטאת ברישום טכני בלבד. למעשה, על פי כללי האתיקה, עורך דינו של הקבלן אינו רשאי לייצג את שני הצדדים. רק עורך דין מטעמך יוכל להבטיח תהליך רכישה תקין ויזהה מוקשים משפטיים רבים שקבלנים נוהגים להציב בחוזה; סעיפים שמקלים עליהם להתנהל במקרה של תקלה מצדם ומאידך מקשים עליך לקבל את התמורה לכספך.

שטרייכמן – משרד עורכי דין
משרדנו מתמחה בדיני מקרקעין ונדל”ן, טיפלנו בעשרות תיקים של רכישה ומכירת דירה. אנו פועלים מתוך היכרות עמוקה עם החוקים והפרשנויות, ומספקים מענה אף בתחומים הנלווים לרכישת דירות כגון מס שבח, היתרי בנייה, ליקויי בנייה והסדר זכויות בדירות עמידר. נשמח לעמוד גם לשירותכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן