רכישת דירה יד 2?

רכישת דירה יד 2 רק בליווי עו"ד מומחה ומתאים

כישת דירה, כולל דירה מיד שניה לצורך העניין, מהווה את אחת העסקאות החשובות והיקרות אשר יבצע אדם בכל מהלך חייו. המדובר לא אחת, בסכומי כסף, אשר אינם בנמצא אצל אדם מן היישוב. ולכן, במקרים רבים תילקח משכנתא על הבית, אשר אליה יתווסף סכום התחלתי. וכך, במשך כל, או רוב חייו של מאן דהוא, ישלם מדי חודש בחודשו סכום כסף, המהווה חלק בלתי מבוטל ממשכורתו. ולפיכך, בשל העובדה שהמדובר בעסקאות אשר דורשות משאבים והתחייבויות, כגון כספיים, אשר נאספים במשך תקופת חיים שלמה של אדם מן הישוב. הרי, שהיקלעות ל”תאונה” חלילה באותן עסקאות, עלולה לגרום נזק שלו אפקט הדומה, בהתאמה, לתאונת דרכים חלילה. שכן, אדם אשר יתנהל שלא נכון בעסקה. כגון, רכישת דירה מיד שנייה. עלול אותו אדם, להפסיד לא פחות מאשר את כל עולמו.

כיצד נימנע "מתאונה" בעסקה שכנ"ל?

כלל ידוע הינו ואין זה סוד, כי ידע שווה כוח ומקל וחומר, ידע רב של מקצוען שווה כוח רב. וכמו כן, יכולת לנווט נכון יותר ולהתגונן מנפילה, במלכודת שבה נופלים לעתים אנשים חסרי ידע וניסיון המהווים כמעט לצורך מאמר זה את כל חתך האוכלוסייה.

ובמה הדברים אמורים?

בבואנו להתמודד עם עסקה כה חשובה, כרכישת בית מיד שניה, לצורך העניין. הרי, שעלינו להיות מודעים לפרטים ואינפורמציה רבים, אשר מצויים אך ורק בידיו של מקצוען. קרי, בידי עו”ד המתמחה בתחום המקרקעין ובדגש על כל פניה וגווניה של עסקה, כגון זו שבענייננו. לכן, ישנם, עקרונית, בפני אדם סביר ונורמטיבי 2 ברירות תיאורטיות. האחת, לימוד כל החומר בעצמו ושהרי הדבר אינו סביר. שכן, עליו להפוך לעו”ד של ממש, על כל הניסיון והמשתמע מכך. או, האפשרות השפויה יותר, שהינה מן הסתם לפנות ולשכור את שירותיו של עו”ד, המתמחה בענייני מקרקעין, מיסוי מקרקעין וכיו”ב. וכדאי לאותו אדם, לפנות אל עו”ד המתמחה בתחום המקרקעין והטוב ביותר, אשר ידו משגת. שכן, כל שקל שיושקע אצל המומחה, ייחסך מאוחר יותר בתכנון וניהול העסקה, באופן נכון. וכל זאת, אם מבחינת סכומי עתק שניתן לחסוך במיסוי וכלה, בביצוע פעולות מקצועיות מעולם המשפט. ואלה, כגון רישום של הערות אזהרה, תשלום למוכר בשלבים בהתאם לשלבי התקדמותו בביצוע החוזה ועוד פעולות רבות מאוד. כאלו, אשר פספוס וייתור של אחת מהן, עלולה לנחול מפלה קשה לרוכש הדירה מיד שנייה שבעסקנן.

שכרתי יחד עם המוכר עו"ד שייצג את שנינו...

ישנם מקרים, בהם שני הצדדים שוכרים יחדיו עו”ד המומחה למקרקעין. וכך, שני הצדדים חולקים לעתים, בהוצאות. וכמו כן, אותו עו”ד נשכר על מנת להגן על האינטרסים, של שני הצדדים. נשמע צעד מעניין ויתכן, שיחסוך בטווח הקצר במעט כסף.

אלא כי אליה וקוץ בה! ומדוע?

הדרך כנ”ל, לפיה צדדים לעסקת מקרקעין, כגון בדבר רכישת דירה מיד שניה, שוכרים עו”ד משותף, לעניות דעתנו אינה מומלצת בדרך הכלל של המקרים. וזאת כאשר וכמובן, שכל מקרה ייבחן לגופו. אך, כאן המקום לציין, כי בהחלט מומלץ בעסקה כגון בעסקנן, שכל צד ייוצג על ידי עורך דין, המתמחה במקרקעין, מטעמו. וזאת שכן, לא אחת ומטבע הדברים והעסקה שבענייננו. הרי, שהאינטרסים של צד המוכר לעומת הצד השני הרוכש, הינם מנוגדים. ולכן, לא אחת ייצוג של שני הצדדים באופן ראוי נאמן ומקצועי הופך לפעולה בלתי אפשרית, לעתים לביצוע. ומכך, עלול להיווצר מצב בו יועדף צד אחד על זה השני. ולכן, מצב שכנ”ל אינו בריא לאיש מהנפשות הפועלות.

בהמשך לנ"ל, מומלץ לבחור עו"ד מאזור הרכישה...

עצה נוספת לאלו שהוזכרו לעיל, הינה שלא אך זאת שמומלץ לפנות אל עו”ד לענייני מקרקעין מקצוען, בכל הנוגע לרכישת דירה מיד 2. וכמו כן, מומלץ לבחור בעו”ד למקרקעין, אשר ייצג אתכם ולא את הצד השני. הרי, שבנוסף לזאת, מומלץ לפנות אל עו”ד כאמור, אשר אף הינו מתגורר ו/או פועל בתדירות גבוהה, באזור בו הנכם מעוניינים לבצע את רכישת הדירה.

וכל זאת מדוע?

מומלץ לפנות אל עו”ד מקומי מכיוון, שלאחרון מטבע עיסוקו וניסיונו היכרות עם האזור הרלוונטי. שכך, עשוי עורך הדין, להחזיק באמתחתו מידע יקר מפז. וזאת כגון, האם בשכונה אליה הנכם מתעתדים לעבור, לאחר רכישת הדירה מיד שנייה, ישנם שכנים בעייתיים. עוד גורמים בעייתיים שחשוב ביותר לדעת על קיומם, הינם למשל אנטנות סלולריות, אשר מצויות לעתים בתוך בתים ונסתרות מעין. וזאת, כאשר על קיומן יודעים רק דיירי המקום/האזור. הדבר עלול להוות גורם משמעותי ביותר, במיוחד אך לא רק, במקרה של זוגות צעירים עם ילדים רכים. שהרי, כבר ידוע כי הקרינה האדירה מאנטנות סלולריות כאלה, עלולות להוות גורם פגיעה קשה. ובייחוד, באותם ילדים רכים בשנים. שני דברים אלה, האחרונים, עלולים לפגוע קשות באיכות חייכם ולא קיימת כמעט דרך מלבד, כגון, פנייה אל עורך דין מקומי. זאת ועוד, עו”ד מקומי יכול לדעת על תוכניות אזוריות לפיתוח והאם האזור בו תרכשו את הבית מתוכנן להתרחש בו שינוי תב”ע. בנוסף ולמשל, עורך דין לדיני מקרקעין מקומי, עשוי להיות בעל קשרים בכל המקומות הרלוונטיים. ולכן, יתכן ויוכל לזרז מעט את ההליכים. וזאת, ולו מהסיבה שיידע מראש לאן ללכת בכדי להוציא אישורים רלוונטיים ולמי לפנות. וזאת, במקום “הליכה לאיבוד” של אף היה והנו עו”ד מומחה בתחום, אך שאינו נמצא במיקום גיאוגרפי אשר נהיר לו ומוכר.

ולסיכום, היה והנכם מעוניינים לרכוש דירה מיד שנייה, או כל עסקה אחרת במקרקעין. אל תתמודדו לבדכם במקום כה חשוב ולא מוכר. ולכן, אל תהססו ופנו עוד היום אל משרדנו. אנו נשמח לסייע לכם, בכל הנוגע לניהול העסקה, תכנון מיסי המקרקעין וכל שלבי העסקה. במשרדנו, עו”ד המתמחים בתחום של דיני המקרקעין וכל שאר תתי התחומים המשיקים, הרלוונטיים והדרושים בכדי לנהל עסקה במקרקעין, כגון רכישת בית יד 2 ובכלל.

דילוג לתוכן